måndag 29 mars 2010

Jag klappar snart ihop..!

Nej jag vet faktiskt inte hur jag ska orka nu.. Nu har jag i ca 2 veckors tid rusat ut till postlådan så fort jag sett postbilen komma för att läsa min kallelse till operation 6/4, jag menar det är ju inte såå fruktansvärt många dagar fram till dess, inga "vanliga" vardagar iaf..

Jag vill ju veta när jag ska infinna mig, vilken tid på dagen den 6:e som operationen ska ske..? Jag får som svar att den är omflyttad typ, eller ja minns inte riktigt vilket ord hon använde annat än, -nej, den kommer inte bli då, inte överhuvudtaget den veckan. NU VILL JAG SKRIKA & GRÅTA, nu åkte allt hopp ur mig..

Jaha, men.. vad händer nu då? Får jag fram.. Jaa det vet vi inte riktigt (hon verkar totalt obrydd & tycker att ja bara ska gilla läget)Men...? jaha..? Men något måste du väl veta???
Nej det har vart så mkt här hela våren och vissa operationer har flyttats framåt i tiden, ovisst datum medan andra inte har det, tydligen min..
Men ingen, INGEN som ringt o tänkt meddela mig detta alltså!!?

Jag blev ju inte så mkt klokare, men förasöker trycka på med att jag fixat barnvakt, mannen ledig från arbete osv, men men, hon vet inget mer.

Lägger på..

Nu ringer jag tillbaka efter ha pratat med mitt eget landsting, -får man verkligen bli behandlad så här, vad har jag för rättigheter med vårdgarantin som vi har. Den 14:e April kommer de 3 garantimånaderna ha passerat..
Dem har som skyldighet att försöka hjälpa mig att få hjälp på något annat lasarett, Uppsala då.
När jag säger till henne om detta skrattar hon (ja hon skrattade faktiskt) och säger, ja men vårdgarantin, den gör man inte så mkt åt, ACK så jävla fel hon nu kom att ha! Jag har minsann pratat med NLL, samt dragit in både vårdlotsen samt patientnämnden, så blir det strul lägger dem sig i.. Men nu ändrade hon sitt tonläge?!! Hon säger att Dr kommer till henne imorgon, och ska då be honom ringa mig!

jag orkar inte vänta till den 6:e ens, jag blir galen av denna väntan, denna jäkla ensamhet, sjuka o snoriga barn och känna mig så nonchalerad sen okt 09.

Hur ska jag orka......?

1 kommentar:

  1. Fyfan säger jag bara. Kan dem inte fatta att det måste vara OLIDLIGT att inte veta och behöva vänta på något sådant? Det är ju en operation i hjärnan, det är väl klart att du vill veta NÄR; HUR och VAR den kommer ske? Så sjukt att de kan noncha en sådär. !

    Är ni hemma i påsk? Nån dag som passar då vi kan komma upp o hälsa på?
    Kramar från Cissi o Benne

    SvaraRadera